Virksomheds-fysioterapi
Nakke-skuldergener, spændingshovedpine, lændesmerter og musearm er desværre alt for velkendte begreber blandt personalet på mange virksomheder. Fysiocare tager udgangspunkt i de eksisterende forhold og tilstræber via forebyggelse og behandling på selve arbejdspladsen at bidrage til et bedre arbejdsmiljø.
For virksomheder og medarbejdere, der ønsker at opnå
Mindre sygefravær
Færre arbejdsbetingede lidelser
Højere effektivitet
Større jobtrivsel
Øget livskvalitet
Ved at knytte Fysiocare til virksomheden sparer medarbejderen tid og besvær med at skulle ud af huset - hun/han kan derimod være tilbage i sin jobfunktion efter 30-40 minutter.
- Claus Nissen, indehaver af Fysiocare
Sådan foregår det

Virksomheden står oftest selv for tidsbestillingen enten ved, at medarbejderen kan skrive sig på en liste et centralt sted i virksomheden, eller ved at man bestiller en tid hos en bestemt kontaktperson i virksomheden.

Nogle steder kan man også bestille tid via intranet eller en central, elektronisk kalender.

Som regel modtager fysioterapeuten tidsbestillingslisten, når han møder om morgenen. Den kan også sendes på mail i dagene inden. Denne liste danner grundlag for den senere faktura og følgeseddel.

Virksomheden stiller et lokale til rådighed for fysioterapeuten. Der skal blot være plads til, at man kan komme rundt om briksen. Det er dejligt, hvis der er en håndvask i nærheden, men det er ikke et krav.

Hvis det ikke forefindes på virksomheden, medbringer Fysiocare briks, olie, tape og andre materialer.

Medarbejderen medbringer eget lagen og/eller håndklæde.
Selve behandlingen
Når medarbejderen møder op hos fysioterapeuten, foregår det nogenlunde ligesom på en almindelig klinik for fysioterapi
1
Anamnese - indledende samtale
Der bliver først optaget journal med medarbejderens eventuelle gener og relevante oplysninger.
Fysioterapeuter har journalpligt, men også tavshedspligt, så journalens indhold er primært et arbejds- og huskeredskab for fysioterapeuten. Oplysningerne heri er fortrolige og udelukkende en sag mellem fysioterapeuten og medarbejderen. Medarbejderen har altid ret til en kopi af journalen, hvis det ønskes.
2
Undersøgelse og behandling
Fysioterapeuten iværksætter efter en grundig undersøgelse den nødvendige behandling, forebyggelse eller massage.

Hver behandling varer cirka 30 minutter.
Priser
Indhent venligst uforpligtende tilbud på virksomhedsfysioterapi på telefon 26 557 558 eller info@fysiocare.dk
Fast aftale
— Fast virksomhedsaftale
— Der afregnes månedsvis bagud.
— Fysioterapi er momsfritaget og samtidig fuldt fradragsberettiget for virksomhederne
kr. 3750,-
Pr. dag (6 timer/12 medarbejdere)
Ad hoc aftaler
— Til akutte behov
— Prøvebehandling
kr. 765,-
Pr. påbegyndt time
Kunderne siger
  • "Claus er en meget kompetent behandler, og han går til sit fag og patienten med stor seriøsitet og omsorg. Alle behandles individuelt og får personlig vejledning i alt fra sportsskader, hold i nakken til musearme. Men også i generel god holdning og arbejdsstillinger i hverdagen.

    Vi har været meget glade for Claus i alle årene, og vores ordning har til alle tider været super populært blandt medarbejderne."
    Jesper Holm Joensen
    CEO og medejer, No Zebra
  • "Hos Systemair A/S har vi gennem en årrække haft en fast aftale med Fysiocare ved Claus Nissen om fysioterapi behandling.

    Claus Nissen kommer en dag om ugen og tilbyder behandling af arbejdsrelaterede skader.

    Baggrunden for vor aftale med Claus var et fravær, som lå lidt højt. I vor dagligdag forekommer mange tunge løft og belastende arbejdsstillinger.

    Vi fandt ud af, at en del fravær kunne tilskrives diverse belastningsskader i ryg, skulder og arme. I håb om, at en tidlig indgriben kan forhindre fravær eller som minimum forkorte det, valgte vi at give medarbejderne et tilbud om behandling af skader. Endvidere har vi valgt at lade Claus bidrage med at se på arbejdsstillinger i de tilfælde, hvor medarbejderne ønsker dette.

    Aftalen viste sig hurtigt at bidrage til, at sygefraværet faldt, og vi nåede dermed det ønskede resultat."
    Henrik Villadsen
    Adm. Direktør, Systemair.
Made on
Tilda